מילות מפתח זה סיסטם?

בוא נדבר קצת על מילות מפתח.

אז ככה,...

בגלגול הנוכחי של תוכנית הסיסטמס FBA System Fastlane אני עובד צמוד עם כל סלר שמתקבל לעבוד איתי.

קודם כל אלו הדברים הרגילים שכבר שמעתם ממני עליהם.

- תרשים ארגוני עם כל המחלקות והתפקידים, - חשבונות מיילים מקצועיים עם סיומת שם המותג, - מערכת ניהול משימות שמתזמנת כל טאסק בעסק, - ה- Company Wiki שמכיל את כל האינפורמציה הדרושה לתפעול, - וכונן אחסון במבנה תואם להשלים את התשתית.

עד פה לא חדש.

מה ששונה עכשיו הוא שאנחנו ניגשים לפצח סיסטמים ספציפיים בעסק ומוודאים ממש שהם עובדים ונותנים תוצאות במציאות העכשווית באמזון. אז היום יש לנו פריימוורק מנצח, מעין תבנית שאליה אנחנו יוצקים תהליכים, ומרגע שהגענו לרמת ביצועים מספקת אנחנו יכולים "לעזוב את התהליך בשקט" ולדעת שהוא ימשיך לתפקד ככה שוב ושוב כל עוד לא ניגע בו... ובימים האלה אנחנו מחברים את הפריימוורק הזה לג'וס. מפצחים תהליכים אחד אחרי השני, מכריחים אותם לעבוד, מוודאים שהם יושבים במקום הנכון, שאנחנו מבינים את המטרה שלהם שם, ושהאופטימיזציה מתרחשת סביב המטרה הזאת. על זה אני מדבר כשאני אומר שאתם צריכים סיסטם. אם העסק שלכם לא עובד ככה, אז אתם מגבילים את הצמיחה, וב- 80% מהמקרים אתם חיים על זמן שאול.

אז כדי לקבל תוצאות פר סיסטם, חייבים לקחת בחשבון 2 סקאלות. ה- Zoom Out:

- איפה בדיוק בדיאגרמה העסקית הכוללת יושב הסיסטם שאנחנו מתעסקים בו.

ה- Zoon In:

- מה הטריגרים שמכניסים את הסיסטם לפעולה, - מה הבעיה שהוא נועד לפתור, - איך נראית החלוקה לאלמנטים בתוך הסיסטם, - ומה צריך למדוד כדי לוודא שהסיסטם נותן את מה שאנחנו רוצים ממנו (KPI).

פה אני צריך לעצור ולומר,...

אם מה שכתבתי נראה לכם רלוונטי אולי לסטודנט MBA בבין תחומי, אתם צריכים לעשות שיפט דחוף בחשיבה.

הטופ 5% של הסלרים שאני מכיר חושבים בדיוק בצורה האנליטית הזאת -

1. לוקחים סיסטם בעסק, 2. מבודדים אותו מיתר הפעילויות, 3. מגדירים לו מטרה ספציפית ומדידה, 4. מפרקים אותו לסדר פעולות מוגדר מראש, 5. ולבסוף מנתחים את המידע ומבצעים לו אופטימיזציה.

כל אלו שמנצחים אתכם בקטגוריה, שמוכרים יותר מכם, שפועלים ומגיבים מהר בצורה מתסכלת, חושבים ופועלים בדיוק בצורה הזאת - זום אין וזום אאוט.

ועכשיו בואו ניקח דוגמא ספציפית. באחד החשבונות שאני מלווה נוצר הצורך לשקם את הפעילות ב- PPC.

אז רציתי לממש אצל הסלר את השיטה המוכחת והעדכנית שאני עובד לפיה - קומפטיבל עם אמזון 2020, אבל מה...

- הסלר לא הכיר את מילות המפתח החזקות שלו, לא היתה לו שיטה סדורה לכרות מילים, לבצע אינדוקס, ולעקוב אחרי המיקומים שלהן.

לא היה לו שום סיסטם לנושא, ובאופן לא מפתיע, ה- PPC לא תפקד... אז לפני לקחתי צעד אחורה כדי לחשוב בשקט ולשרטט לי זום אאוט וזום אין בראש. בואו נראה מה יצא.

אז מילות מפתח זה סיסטם?...

התשובה היא - לא בדיוק. מילות מפתח הן לא סיסטם.מילות מפתח הן כן צורת התקשורת ביננו לבין הקונים באמזון. מה הכוונה?נדמיין את אמזון כחלון ראווה עצום פרוש בין 2 קצותיו של שטח עצום, ובחלון הזה מוצגים כל המוצרים הנמכרים באתר.עכשיו, נדמיין את כל קוני אמזון עומדים בשורה אחת, כתף אל כתף ומתבוננים בחלון הזה.הדרך האחת והיחידה של הקונים הללו לתקשר איתנו היא באמצעות ביטויי החיפוש שהם מקלידים באתר. ביטויי החיפוש הללו הם המקום היחיד בו נוצר מגע ביננו לבין הקונים הפוטנציאלים.בדיוק, כמו הסצנה המפורסמת ב- ET עם האצבעות שנוגעות אחת בשניה...אין לנו שום דרך אחרת לדעת מה רוצה הלקוח שגולש באתר, לא הבעות פנים, לא שפת גוף, לא המילים שהוא אומר, לא המחשבות שלו.יש לנו אך ורק את הביטוי שהקליד.הדימוי הזה לבד כבר אמור לאותת מה החשיבות של מילות המפתח בשגרה העסקית שלנו. זה המנגנון שמניע את המכירות באתר.עכשיו,...נדמיין שהמוצר שלנו עומד על מסילה, ויכול לזוז ימינה ושמאלה לאורך חלון הראווה העצום הזה, ושאנחנו יכולים לשלוט במיקום.איך? באמצעות חיזוק מילות מפתח מסוימות על חשבון אחרות.לדוגמא, - חלוקות קופונים עם Super URL.- טירגוט מילות מפתח ב- PPC.- הזנת מילים בליסט או ב- Backend.הפעולות הללו הן מתגי השליטה שאנחנו משתמשים כדי להזיז את המוצר שלנו על המסילה למיקום שרצוי לנו בחלון הראווה.

2 מוצרים זהים צריכים לשבת באותו מקום בחלון?

כמובן שלא,...אנחנו נרצה לחזק את מילות המפתח הרלוונטיות ביותר, כך שהמטרה שלנו תתיישר עם המטרה של אמזון: חוויית לקוח אופטימלית.כלומר, - לקוח נכנס, - מוצא מה שהוא רוצה בחיפוש הראשון, - ורוכש באופן מיידי (ואז מבצע עוד כמה רכישות במומנטום). אבל הרלוונטיות שלנו תלויה גם בסביבה. כלומר, אם במיקום שבחרנו בחלון הראווה יושבים מתחרים חזקים יותר, עם מחיר טוב יותר, עם יותר אביזרים נלווים, עם תמונות טובות יותר, עם כמות גדולה יותר של ביקורות...זה יפגע ברלוונטיות שלנו. אז המיקום שלנו בחלון הראווה תלוי ב- 2 אלמנטים:1. בחירת המילים שמתארות את המוצר שלנו בצורה הטובה ביותר.2. סביבת המתחרים שממתינה לנו בחלון.

מחקר מילים בהליום 10 - לא מספיק!

כבר מפה ברור שכדי לטרגט מילות מפתח לא מספיק להסתמך על כלי חיפוש חיצוניים כמו Helium10, Google Adwords או אפילו השלמות בחיפוש באמזון עצמה.כדי להבין אם אנחנו רלוונטים, אנחנו חייבים לקבל משוב מהלקוח עצמו (בעיקר באמצעות PPC).

אז איך בונים מזה סיסטם?

אז נכון - מילות מפתח הן כלי, הן לא סיסטם.אבל הטיפול במילות מפתח, המדידה שלהן, המניפולציה בליסט, בדיקת האינדוקסים, והמעקב אחרי התוצאות הם כבר סיסטם. בעצם, מרגע שישב לי בראש הדימוי הזה היה הרבה יותר קל לבנות מודל סיסטם מילות מפתח ראשוני ולצאת איתו לדרך.

סיסטם טיפול במילות מפתח, שלבים עקרוניים

#1 מחקר - כשמוצר חדש עולה לאוויר נעשה שימוש בכלים המדויקים ביותר שאנחנו מכירים כדי לייצר רשימה ראשונית של ביטויי חיפוש רלוונטים שאפשר לצאת איתם לדרך.

זאת רק רשימה התחלתית, או ניחוש מושכל.

#2 - אינדוקס - מרגע שהחלטנו שמילה מעניינת אותנו, צריך לבדוק אם אמזון מסכים איתנו ואנחנו מופיעים בה בתוצאות החיפוש.

יש שיטות ידניות וכלים אוטומטים לבדיקת אינדוקס. מה שחשוב הוא לבצע את הפעולה הזאת על כל מילה חדשה שנכנסת למעקב אצלנו.

#3 - מדד ביצוע 1: רכישות בפועל - רק גורם אחד יחליט אם המילה שלנו רלוונטית. הקונה. אם יש לנו רוכשים דרך ביטוי מסויים, הוא רלוונטי. אם הקהל מצביע ברגליים ולא קונה, אז הביטוי לא רלוונטי.

כרגע הדרך הכי טובה לוודא רכישות דרך ביטוי מסויים היא באמצעות שימוש בקמפיין Exact ב- PPC.

הנה לנו עוד סיבה לשלוט בפרסום באמזון.

#4 - מדד ביצוע 2: מדידת מיקומים - מרגע שהחלטנו שמילה רלוונטית נרצה למדוד את מיקום המוצר שלנו בתוצאות החיפוש בה, לוודא שאנחנו מופיעים בה, ושאנחנו מספיק גבוה ביחס למתחרים.

#5 - הזדמנות שניה - אם מילה הוכרזה כלא רלוונטית (כי לא קנו), זה לא אומר שזה ישאר ככה לנצח. עוד 3 או 6 חודשים השוק ישתנה, המוצר שלנו יקבל עוד ביקורות, מתחרים יצאו ומתחרים ייכנסו, ואולי האטרקטיביות שלנו ביחד למתחרים תגדל.

לכן בסיסטם מילות מפתח כדאי לתת מדי פעם "הזדמנות שניה" לביטויי חיפוש רלוונטים שלא תפקדו טוב בעבר.

#6 - מחקר מתמיד - מילות מפתח חדשות ממשיכות לצוץ, ואנחנו חייבים להשאיר מקום לפעילות מחקר קבוע. כל מילה חדשה שצצה בתוצאות החיפוש צריכה לעבור תהליך בדיקת התאמה.

אם היא מוכיחה רלוונטיות בתוצאות ה- PPC, היא נכנסת רשמית לרצף הטאסקים הקבועים למעלה.

אז זהו?... יש לנו סיסטם?

עדיין לא.עד פה מיפינו רק קונספט אחד אפשרי, וצריך להבין שאולי הוא אפילו לא הכי טוב שאפשר לחשוב עליו.אבל זאת נקודת התחלה מושכלת מצויינת, שמתבססת על חשיבת זום אאוט / זום אין ואפשר לצאת איתה לדרך ולתקן בתנועה.

השלבים הבאים הם -1. לממש תהליכים לכל אחד מהשלבים, 2. לעגן אותם בצורה כתובה ב- Company Wiki, 3. לוודא שצצה לנו תזכורת עבור כל אחד מהם בתוכנת ניהול המשימות, 4. לעקוב אחרי התוצאות ולוודא שהסיסטם נותן לנו את מה שאנחנו מצפים.5. אופטימיזציה עד שהגענו לסף תפקוד מספק. רמז: נדיר שזה קורה בטסט-ראן ראשון. סיסטם צריך לשייף לאורך זמן עד שאפשר לעזוב בשקט.

'ברק, אני צריך כזה בעסק ולא יודע איך...'

קל.זה ה- Super power שלי.דברו איתי בפרטי ונבדוק אם אנחנו מתאימים לעבוד על העסק שלכם יחד.

אחלה שבוע, ברק https://barakalmog.com


  03-5642244 אמזוס - שירותי הקמה וניהול חנויות באמזון

© 2023 by Coach.Corp. Proudly created with Wix.com