ה PPC שלכם באמזון - האם זה רשות / חובה ? ואיך ניתן למצות מזה את המקסימום - עבור המוצרים שלכם באמזון




מכירים את המשפט המפורסם הבא?  גברים - " אי אפשר איתם ואי אפשר בלעדיהם " נשים - " אי אפשר איתן ואי אפשר בלעדיהן " אז לא פעם תשמעו מסלרים רבים שיגידו, אותו הדבר גם בפרסום :)  PPC - " אי אפשר איתך ואי אפשר בלעדיך " ! המשפט הזה אומר לנו המון יש לנו צד ב', שאנחנו ממש זקוקים לו בחיים שלנו ומאידך, הוא לא הכי פשוט להבנה / שימוש וזה מצריך מאיתנו חכמה ויצירתיות כדי להינות ממנו כמו שצריך על דרך זה בדיוק - בפרסום הממומן באמזון מצד א' - הוא לא רשות, אלא חובה בסיסית של כל סלר באמזון החל מ 2017 ! מצד ב' - הוא מורכב, ומצריך הבנה, חכמה ויצירתיות.. כדי להפיק ממנו הרבה רווח ! ובואו נסביר גם מדוע.. תסקיר הסטורי מהיר על אמזון בתחילת דרכה ב 2015 + 2016 תחילה - היה די בלהביא מוצר לאמזון, להעלות אותו עם ליסט מצחיק שעוצב בתוכנת הצייר - ולמכור ממנו המון ! לא היה צורך בעיצוב / בידול / פרסום רק תביא מוצר שהשוק צריך - ותמכור :) בהמשך ... נכנסו עשרות ומאות אלפי סלרים בהמון קטגוריות ונישות  וכבר היה צריך להיערך בהתאם עם בידול מסוים וליסט שנראה טוב .. ובזה זה נגמר, לא היה צריך את הפרסום ! הייתה תנועה אורגנית מטורפת, שזה אומר המון היצע - ומעט ביקוש :) אבל מצב כזה זה וואקום שמתמלא מאוד מהר.. ובהמשך ... שוק המתחרים התחיל להתמלאות ובשביל שיראו אתכם ולא את המתחרים שלכם היה צורך בהפעלת הפרסום וגם זה היה תענוג גדול ! רוב הסלרים לא היו מודעים לזה, ומי שהיה מודע זכה למליוני חשיפות בבידים מצחיקים של עשרות סנטים בודדים ! אני זוכר עד היום את תוצאות הפרסום מאחד המוצרים שניהלתי כבר אז - וזה היה כ"כ כיף :) מליונים של חשיפות, מאות אלפי הקלקות,  עשרות אלפי מכירות ואכוסים ברצפה :) אמזון היה ללא ספק הפלטפורמה הכי ריווחית לעשיית כסף באינטרנט בעולם ! וכמובן, מצב כזה זה שוב וואקום - שמתמלא חזרה מאוד מהר.. קורסים למסחר באמזון צצו כמו פטריות אחרי הגשם ותומחרו במחירים מטורפים ונכנסו סלרים חדשים בהמוניהם ! וכך בתחילת 2017 - שוק המתחרים באמזון היה מפוצץ, כמעט ברוב הנישות הקיימות ! וכולם כבר היו יודעים, שלא ניתן לקבל חשיפה / הבלטה למוצרים שלהם - ללא הפרסום וכאן אמזון ראו שיש יופי של תחרות וביקוש מהסלרים ובדרך ממילא - ככל שיש יותר ביקוש ופחות היצע - המחירים עולים ! ככל שיש יותר מתחרים שנלחמים לזכות בחשיפה של כל מילת מפתח, ניתן לעשות זאת בשיטת כל המרבה במחיר - זוכה ! וכך היה ! מי שיתן יותר בידים, יזכה במכרז הפרסום - ויזכה לחשיפה בהמשך השנה.. אמזון התחילו לתת יותר עדיפות למוצרים עם יחסי המרה טובים יותר כי הם הבינו, שיש להם עוד מתחרים בחוץ כמו - איביי וולמראט - והדבר הכי חשוב להם זה שהלקוחות של אמזון יישארו של אמזון הלקוחות של אמזון, חייבים להרגיש שרק באמזון יהיה להם את ההכי חדשני, הכי רלוונטי ואין מה לחפש בשום מקום אחר ולכן הם החליטו לתת יותר עדיפות באלגוריתם של הפרסום ושל האורגני למוצרים עם יחסי המרה יותר גבוהים ! ומאז - סוד משחק ההצלחה באמזון זה לעשות יחסי המרה גבוהים למוצר ! אם את זה עשית, אתה בדרך המלך במסחר באמזון ולמרות הנ"ל אמזון עושים בליוני דולרים של רווחים בשנה, רק מהממשק הזה שנקרא - PPC באמזון ! כי הם יודעים מעולה, שיש להם יותר מידי שוק של סלרים שצמאים לחשיפה ומוכנים לשלם ממיטב כספם עבור זה ואמזון גם יודעים היטב, שרוב הסלרים - לא מבינים בפרסום, ואותם סלרים מופסדים אף ממנו וכמובן שאת אמזון זה לא מעניין.. האינטרס שלה כחברה, זה להיות כמה שיותר ריווחית ! ותרצו או לא - הם סופר מצליחים בזה, ובענק . ואנחנו כסלרים, אותנו מעניין הריווחיות שלנו כי אלמלא כן, לא היינו נכנסים לאמזון מלכתחילה באנו לאמזון כדי לעשות כסף - והרבה ! ואז נשאלת השאלה - איך יוצרים את האיזון ? מצד א' - בלי PPC - לא יהיה לכם חשיפות, אף אחד לא יכיר או יראה אותכם - ובמילא אף אחד לא יקנה אתכם מצד ב' - עם ה PPC - אמנם יראו ויקנו את המוצרים שלכם - אבל הממשק הזה יכול לאכול לכם את כל הרווחים, ואולי אף להותיר אתכם מופסדים ! וכאן נכנס המשפט המפורסם של אותם הסלרים PPC - " אי אפשר איתך ואי אפשר גם בלעדיך " ! אז תבואו ותאמרו, בואו ונעשה זאת לפרקים.. בואו נפרסם חזק לחודש חודשיים ונפסיד בהם ולו רק בשביל שנקבל חשיפה בציבור שיראה את "הבשורה החדשה הבאה" שהבאנו לעולם ומשם והלאה - נעצור את הפרסום, וזה רק רווחים נקיים אז זהו, שאמזון לא טיפשים.. וזה לא עובד ככה ! מלבד העובדה - שיש סיפורים שנראה שאמזון הענישו סלרים שעצרו את הפרסום לחלוטין יש גם היבט טבעי באלגוריתם של אמזון שנקרא "תנועה ורלוונטיות " שעם עצירת הפרסום, זה משחק שלא לטובתכם ! בואו ונסביר מדוע .. באמזון, הדרך שבה לקוחות מודעים למוצרים שלכם זה בזכות זה שאתם מדורגים אורגנית תחת מילות מפתח 99.99% מהלקוחות - לא יחפשו את המוצרים שלכם תחת איזורי קטגוריות וכדומה אלא יחפשו אתכם תחת מילות מפתח אם אתם מוכרים כיסוי לטלפון לדוג', אז יש הרבה סגנונות של ביטויים שהלקוחות שלכם משתמשים בהם בשביל לאתר אתכם, כגון: כיסוי לטלפון מיוחד כיסוי לטלפון לילדים כיסוי לטלפון למבוגרים כיסוי לטלפון עם תמונה ועוד ועוד.. ולמען האמת המוצר שלכם יכול להתאים לכל הביטויים הללו אבל אם אתם לא מופיעים בהם, הלקוחות לא יראו אתכם, ובמילא גם לא יקנו מכם ומי הכלי שיכול לעזור לכם להופיע שם? הפרסום ! אז ברגע שאתם מפרסמים באותם ביטויים, ולקוחות קונים מהפרסום - אתם מתקדמים אורגנית באותם הביטויים ואז בפעמים הבאות כשלקוחות מזינים את אותם הביטויים ורואים אתכם אורגנית - הם רוכשים מכם אורגנית ופה נמצא הכסף, שלשמו באנו לאמזון אז מי גרם לנו, להגיע לאותו מיקום אורגני נחשף? הפרסום ! ומה יקרה, אם נפסיק לפרסם שם ? יש מצבים מסויימים - שהדירוג האורגני לא ייפגע, כי באופן אורגני לקוחות קונים אתכם שם בצורה מאוד חזקה יש מצבים רבים - שהדירוג האורגני כן ייפגע, כי מתחרים חדשים נכנסים כל פעם ומפרסמים במקומכם ועושים מבצעים ומתקדמים אורגנית ומורידים אותכם למטה ועד מחוץ לדף ובנוסף, אתם יורדים אורגנית מחמת חלישות ה BSR חלק מהגורמים המשפיעים על המיקום האורגני שלכם בביטוי' זה נושא ה BSR של המוצר שלכם ככל שלמוצר יש BSR יותר נמוך ( ובשמו הידוע ראנק ) - זה אומר לאמזון, שזה מוצר שהרבה רוכשים אותו, והוא יותר רלוונטי ולכן יש לו יותר עדיפות במיקומים האורגנים בביטוי וללא ה PPC מצב הראנקים יורד חזק, כי הרבה פחות מכירים אתכם ורוכשים אתכם וכשמצב הראנק שלכם נחלש - זה משפיע על אובדן מיקום אורגני היכן שכן היה לכם ושורה תחתונה מי שעוצר פרסום או עובד רק על אש מאוד נמוכה (  עם בידים ברצפה, ובקושי מקבל חשיפות ) צפוי לקבל אובדן דירוגים אורגני, ולהיתקע עם סטוק במחסנים שלא מצליח להימכר ... ובמילים אחרות - החל מתחילת 2017 ( וכל שכן היום - ב 2020 ) לא ניתן למכור היטב באמזון, ללא ה PPC ! מה שמציב את כולנו מול 2 עובדות: 1. חייבים להשתמש ב PPC בשביל למכור באמזון ! 2. חייבים להיות ריווחים סוף החודש - כי אלמלא כן, למה באנו לאמזון ? וכאן מגיע גודל החובה והצורך - ללמוד את הנושא הזה היטב ! יש סלרים, שלא רוצים להעמיק בנושא - ומעדיפים לתת לאיש מקצוע שיעשה זאת עבורם ! הם אוהבים להתעסק בדברים שמרגשים אותם הרבה יותר כמו איך לשפר את המוצר, להוסיף וואריציות וכו'.. ויש סלרים, שמעוניינים להעמיק בנושא - כי הם יודעים שהם בעצמם יוכלו לייצר לעצמם תוצאות הרבה יותר טובות אילו רק היו יודעים איך מתפעלים את הממשק הזה באמת נכון ובנוסף - הם יחסכו לעצמם הוצאות כספיות של העסקת נותני שירות בתחום ושני ההיבטים הללו הם אמת ! כל סלר באמזון צריך להחליט באיזה צד הוא * בצד שמעדיף - לייצא לאיש מקצוע, שיעשה זאת עבורו בעמלה חודשית * בצד שמעדיף - להתמקצע בעצמו, ולחסוך את העמלה החודשית לאותם נותני שירות קצת על עצמי ( כותב המאמר ) שמי רום טופ סלר באמזון כ 4 שנים ומנהל קמפיינים פרסומיים מעל 3 שנים ברציפות למאות סלרים בעולם מספק : * שירותי פרסום באמזון * תוכנות פרסום באמזון * ותכנית ליווי מלאה להכשרה מלאה בפרסום באמזון ניתן לפנות אלי: במייל: Topol770@gmail.com בטלפון / וואטצאפ: 050-431-6789 ולעקוב אחרי ביוטיוב  https://www.youtube.com/channel/UCoAswZJL-lhjPu0372pRADA ואשמח לתת מענה לכל שאלה שתרצו :) 


  03-5642244 אמזוס - שירותי הקמה וניהול חנויות באמזון

© 2023 by Coach.Corp. Proudly created with Wix.com